4خرداد سالروز شهادت بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق

2011-05-27 ، اطلاعیه ها

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾

هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند (۱۶۹) قرآن سوره آل عمران

شهید بنیانگذار محمد حنیف نژاد و دو تن دیگر از یارانش سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان در 4 خرداد 1351 توسط رژیم کودتا در تپه های اوین به شهادت رسیدند. محمد حنیف با نگاهی نو به دین و با اتکاء به اصول و آموزه های استراتژیک کتاب وحی یعنی قرآن سنت بازگشت به قرآن را از طریق یک سازماندهی انقلابی بنا نهاد. این سنت اصیل و توانمند که از زمان فریادهای در بند و تبعید سید جمال اسد آبادی در محاق انواع توطئه های استعماری به وسیله آخوندیسم به بند کشیده شده بود، با این سازماندهی انقلابی محمد حنیف و یارانش جان تازه گرفت. اما مواجه شدن این سازماندهی با توطئه های رنگارنگ استعمار و ارتجاع حاکم،در اندک زمان اورا به زیر ضربات هولناک فرو برد. معلم شهید دکتر علی شریعتی در رابطه با این حرکت بازگشت به کتاب چنین میگوید(در اینجا نمیخواهیم یک بحث ایدئولوژیک را مطرح کنم و یا از اسلام نخستین و مسیر تحولات تاریخی ای که پیموده است سخنی به میان آریم. بلکه موضوع سخن ما موج جدیدی است که اکنون در جامعه ما پدید آمده است و حرکتی که اسلام نوین یافته است. و دعوتی که نسل جوان و آگاه را به شدت به خویش جذب کرده و به سرعت در زمان خود اثر گذاشته است. اسلامی که با جهان بینی توحیدی ” بازگشت به قرآن احیای دعوت ابوذر، و تشیع علوی و پیوند یافتن با انقلاب سربداریه به جای صفویه در زمان حاضر مشخص میشود، و خود را از اسلام ارتجاعی و تشیع صفوی و کلیسای رسمی موروثی جدا میسازد. و در برابر اسلام کهنه ای که تنها در رابطه میان بازار و حوزه و پیوند حاجی و ملا مطرح بود، اسلامی است که به عنوان یک ایدئولوژی در متن زمان و در صحنه پیکارهای ایدئولوژیک و رویاروی هجوم امپریالیستی و در مسیر دردها و نیازها و آرمانها ی انقلابی ملتهای ما مطرح است…… م.ج. آثار 27 .. بازشناسی هویت ایرانی – اسلامی . شهید بنیانگذار و یارانش برای طرح و تدوین شیوه ای در اسلام شناسی قیام کردند، که نسل انقلاب با پرهیز و واکنش سریع به جعلیات حوزه ای آخوندی، از همان آغاز کار با ارتجاع ولایت مطلقه مرزبندی نموده، و با او وارد نبردی سخت نابرابر در همه صحنه ها شدند. این نسل که در گرامیداشت یاد شهیدان بنیانگذار و معلم شهید دکتر علی شریعتی ، دانشگاه را سنگر آزادی کرده بودند، در مقاومت حداکثر دچار چپ روی شده، و به نبرد ایدئولوژیک معلم شهید با آخوندیسم توجهی عمیق نکردند. اما سنت شهدای بنیانگذار در حوزه فدای حداکثر مانع از آن شد، که به کمبودهای ابعاد دیگر یک سازماندهی همه جانبه با ارتجاع و استعمار واقف شوند. توده های مذهبی در بند انواع جعلیات حوزه ای توسط آخوندیسم بوده، و گرایشهای تحصیلکرده نیز خریدار شعارهای پر طمطراق ایدئولوزیهای بودند که مدعی” نجات همیشگی توده های زحمتکش” است. جغرافیای سیاسی جهان و منطقه در آن مقطع با مرزبندی دو اردوگاه، کمتر امکان انتخاب مستقل و بومی را به سازماندهی های زمان میداد. اما شهید بنیانگذار به همراه یاران ثابت قدم خود ، با نثار جان و همت والای مقاومت حداکثر اسلام شناسی قرآنی را بعد از خاموش کردن فریادهای سید جمال جانی دوباره بخشید. و باعث شد که نسل انقلاب و حتی نسل دوم با اندک تأمل ماهیت ارتجاعی آخوندیسم را دریابند. امروز اسلام شناسی قرآنی در متد محمد حنیف و بازرگان و طالقانی و شریعتی هاست که نسل سبز را آذوقه راه است. و بدون شک ادامه این حرکت دیر یا زود، وطن اسیر ما در چنگال حکومت ضد جمهوری و ضد اسلامی ولایت مطلقه آخوندیسم را ، از بند فقر و قهر و فساد آزاد خواهد کرد. امروز گرامیداشت سنت شهیدان در حوزه تئوریک و پراتیک، افزودن بر توانائی ها در مبارزه و مقاومت است. بنابراین همه شهیدان و به خصوص شهدای بنیانگذار در این مبارزه و مقاومت برای آزادی همچنان پرچمدار هستند. و به گفته قرآن این شهیدان همانند شجره طیبه ای هستند که به اذن خدا همیشه ثمرات پاکیزه را به راهیان جامعه بی طبقه توحیدی عطا میکنند. الَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء ﴿۲۴﴾ آيا نديدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاك كه مانند درختى پاك است كه ريشه‏اش استوار و شاخه‏اش در آسمان است تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَيَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ﴿۲۵﴾ ميوه‏اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‏دهد و خدا مثلها را براى مردم مى‏زند شايد كه آنان پند گيرند.

کاروانی از شهدای اسلام شناسی قرآنی در مبارزه با استعمار و عمال آن به خصوص ولایت مطلقه آخوندیسم مصادیق همین بشارت قرآنی هستند. و در مقابل آنها ستمگران از هر قوم و قبیله و با هر دعوی و بهانه ای به منزله شجره خبیثه هستند. وَمَثلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ و مثل سخنى ناپاك چون درختى ناپاك است كه از روى زمين كنده شده و قرارى ندارد . امروز اگر ارتجاع آخوندیسم از یاد و نام شهدای بنیانگذار سازمان مجاهدین خلق و معلمینی چون شهید دکتر علی شریعتی و عالم مبارز طالقانی و مرحوم مهندس مهدی بازرگان از بانیان اسلام شناسی قرآنی وحشت دارد، و یاد و نام آنها را سانسور میکند، و معتقدان به راه و آرمان آنها را در نسل انقلاب و نسل 18 تیر و نسل سبز به داغ و درفش می بندد، به خاطر پتانسیل حداکثری است که این وفاداران به آزادی و حاکمیت ملی در اندیشه و روش مبارزاتی خود دارند. امروز رژیم ضد جمهوری و ضد اسلامی ولایت مطلقه آخوندیسم در گریز از رویاروئی با این پتانسیل و سرمایه ملی، حتی حاضر است متحدان سابق خودش را نیز قربانی کند. اما دیر نیست روزی که این خونها به ثمر خواهد نشست. و اولین محصول مبارک آن نیز آزادی یعنی حق حاکمیت مردم و تحقق عدالت خواهد بود. برای گرامیداشت یاد شهدای والامقام، تحقق آرمان و اهداف آنها را با تلاشی بیشتر پاسخگو باشیم.

سلام بر شهید بنیانگذار محمد حنیف و یارانش و سلام بر شهدای راه آزادی

نابود باد رژیم ضد جمهوری و ضد اسلامی ولایت مطلقه آخوندیسم پیش به سوی استقرار دموکراسی توحیدی در ایران زمین

نهضت تشیع علوی —– خرداد 1390 برابر با مه 2011