بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت مولی الموحدین امیر مومنان علی ابن ابیطالب(ع)
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شدهاند مرده مپندار بلكه زندهاند كه نزد پروردگارشان روزى داده مىشوند (قرآن سوره آل عمران آیه 169 فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده استشادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوستهاند شادى مىكنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مىشوند .
21 رمضان مصادف است با شهادت مردی که تاریخ سیاسی جهان را در حوزه عدالت طلبی و آزادیخواهی به شدت تحت تأثیر کلام و عمل خود قرار داده است. امام علی که در مکتب وحی به وسیله رسول خدا تربیت شده بود از همان مقطع آغازین زندگی پا به پای نزول وحی به او همراهش بود و رسول نیز که این استعداد را شیفته کلام حق دید از آموزش و تعلیم دریغ نکرد. تنها فرزند خود فاطمه را همراه و همسر او گردانید تا این شجره طیبه به اذن خدا به ثمر نشیند و عدالت جویان و آزادی خواهان نسل های متوالی تاریخ را الگوهای ثابت قدمی در پیگیری حق و ایستادگی بر آن ، جون امام حسین عرضه کند. دشمنان دانا به وسیله دوستان نادان همیشه تلاش کرده اند تا امام علی و خاندانش را در حوزه اقلیتی از جامعه مسلمان به وسیله باند مافیائی روحانیت زندانی سازند. اما درخشش علی و فرزندانش در پیگیری عدالت و آزادی همه این سانسورهای دشمن دانا و دوستان نادان را کنار زده تا جائیکه جرج جرداق مسیحی متعصب علی را تبلور مادی صدای عدالت خواهی انسان در طول تاریخ نامیده است. فریاد میلیونی نسل انقلاب در مقابله با رژیم کودتا با شعار حکومت عدل علی و مقاومت جانانه نسل انقلاب در قبال ارتجاع آخوندیسم همگی حکایت از عمق و ابعاد عظیم حضور اندیشه علی و فرزندانش در جامعه ایران است. دشمنان آزادی و آگاهی با وحشت از این آگاهی و چشمه چوشش معرفت در داخل و خارج با صرف هزینه های گزاف همراه با آخوندیسم کذاب به سانسور و تحریف علی و خاندانش پرداخته و سرمایه های گزافی را از بیت المال مردم هزینه این سانسور و تحریف میکنند.امام علی در پاسخ به سفسطه های خوارج که تقریبا شباهتی به دعویات امروزین طرفداران جدائی دین از دولت یا سیاست دارد، چنین میگوید( درست است قانون گذاری از آن خداست اما اینها میخواهند بگویند غیر از خدا کسی نباید حکومت کند و امیر باشد. مردم احتیاج به حاکم دارند خواه نیکوکار باشد و خواه بدکار( یعنی حداقل و در فرض نبودن نکوکار) در پرتو حکومت او مومن کار خویش را انجام میدهد و کافر از زندگی دنیائی خویش بهره مند میگردد،و خداوند مدت را به پایان میرساند.به وسیله حکومت و در پرتو حکومت است که مالیاتها جمع آوری میگردد،با دشمن پیکار میشود،راه ها امن میگردد،حق ضعیف و ناتوان از قوی و ستمکار گرفته میشود تا نیکوکار آسایش یابد و از شر بدکار آسایش بدست آید( نهچ البلاغه خطبه 40) امام علی در پیگیری حقوق مردم به خصوص اقشار فرودست به شدت تلاش میکرد بطوریکه جان خود را برای همین اصل فدیه داد. جرج جرداق مسیحی با نگاشتن چند جلد کتاب امام را صدای عدالت طلبی انسان در طول تاریخ میداند. و نویسندگان غیرمسلمان دیگر با مراجعه به عهدنامه مالک اشتر برای تشکیل حکومت در مصر، آن را بسا فراتر از اصول حقوق بشر مدرن میدانند. اما دشمنان آزادی و عدالت در مقاطع مختلف تاریخ سیاسی مسلمانان اولین چیزی را که سانسور و ممنوع کرده اند همانا ، شیوه حکومت و اصول و برنامه امام علی است. امروز ارتجاع آخوندیسم در دشمنی با این برنامه و اصول و اهداف جهانشمول آن گوی سبقت را از همه دشمنان ربوده و به همین خاطر مواجه با جنبشها و اعتراضات نسلی است که علی را معلم و مربی خود در آزادی خواهی و عدالت طلبی میدانند. یاد این امام همام و شاهد شهید عدالت و آزادی، توشه نسلهائی است که در مبارزه با ارتجاع آخوندیسم حداکثر بها را پرداخته و تا تحقق جامعه آزاد و آباد از پای نخواهند نشست. دموکراسی توحیدی در 5 سال حکومت امام به عنوان یک الگو در تاریخ سیاسی جهان ثبت شده است و عهد نامه معروف مالک اشتر که در بردارنده اصول و موازین این سازماندهی است، با امکانات ذهنی و عینی امروز جامعه ما قادر است آزادی و عدالت را در کشور ایران به عنوان بزرگترین کشور حامی علی و مرام او برقرار سازد.
سلام بر امام عدالت و آزادی علی ابن ابیطالب سلام بر شهیدان راه آزادی
نهضت تشیع علوی رمضان 1389 برابر با سپتامبر 2010