گرامیداشت نهضت حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.سوره آل عمران آیه 169

تاریخ سیاسی اسلام در 60 و 61 هجری با قیام و نهضت حسینی بر علیه ولایت مطلقه یزید و حامیانش حیاتی دوباره یافت. تحریف ها و تعبیر های مافیائی آخوندیسم ، و ستمگران ریز و درشت با قرار گرفتن در شعله های تابناک و آگاهی بخش نهضت حسینی منسوخ شده و نسل ها پیاپی در آموزش از امام شهید و یارانش خود را آماده نبرد نهائی با مستکبران طاغی ملبس به دینمداری میکردند. آخوندیسم با سوء استفاده از عواطف و احساساسات توده های نا آگاه ، این نهضت آگاهی بخش و آزادی بخش جهانی را به وسیله ای برای تحکیم سلطه خویش بر توده های گرفتار در انواع استضعاف مادی و معنوی تبدیل کرد. تا اینکه مدافعان و مبلغان واقعی نهضت حسینی چون معلم شهید دکتر علی شریعتی و مجاهدینی از قبیل شهید بنیانگذار حنیف کبیر و رضائی ها و فدائی شهید چون خسرو گلسرخی ، بر شاخص بودن ارزشهای این نهضت در رهبری جامعه انسانی به سوی ازادی و عدالت تأکید کردند.و حتی در خارج از حوزه مسلمانان راجیو کاندی رهبر بزرگ ملت هند نیز در مقاومت و مبارزه با استعمار از امام شهید و مقاومت او درسها گرفت. تبدیل گرامیداشت این اسوه آزادی در نهضتهای رهائی بخش به یک سنت اشک و سینه زنی و عزاداری و تقسیم آش نذری به وسیله فرقه استعماری آخوندیسم از شگردهای استعمار و ارتجاع بود. در این شیوه ارتجاعی رایج بر خلاف تأکید قرآن مرگ حتی در راه خدا نابودی تلقی میشود. و به همین خاطر برای امام شهید و یارانش مجالس عزا و نوحه میگیرند. پیامبر رحمت و رهائی در نفی این تلقی ارتجاعی از مرگ سخنی بدین مضمون دارد( اگر مرگ را نابودی فرض کنید، مجبور میشوید برای پرهیز از آن و برای زنده بودن بیشتر هر خفت و خواری را تحمل کنید. ) آخوندیسم استعمار تبار با سلطه خود بر منبر پیامبر و خارج کردن قرآن از صحنه زندگی مسلمانان سنت فراعنه و ستمگران اعقاب آنها تاریخ را با جعل حدیث و روایت به عنوان باور دینی در میان مسلمانان رونق داد. از تحریفهای تاریخ معاصر به خوبی میتوان تمامی تحریفهای تاریخی این قوم استعمار تبار را شناسائی کرد. تبدیل جنگ بین دو کشور مسلمان با اکثریت جمعیت شیعه را به جنگ حق علیه باطل و تبلیع شعار فتح قدس از طریق کربلا، و گرامیداشت یاد سرور آزادگان و یاران فداکارش به مجالس روضه و اشک و عزا همگی برای تحریف فلسفه عاشورا و نهضت حسینی سازماندهی شده است. و بس جای تعجب و تأسف است که چرا اسلام شناسان قرآنی در بعضی از موارد با این تحریف همراهی کرده اند. چرا برای امام حسین و یارانش باید مجلس عزا گرفت و آنوقت شهدائی چون مجاهدین و فدائیان و شخصیتهای مصلح مجلس یادبود و گرامیداشت؟ چرا با حضور در گلزار خاوران باید سرود خواند، ولی در کربلا و در کنار مرقد سرور آزادیخواهان جهان سینه زد؟ آیا چنین شیوه یاد امام حسین و یارانش مشارکت در قتل و اسارت او نیست؟ بنابراین یاد و گرامیداشت شهیدان و به خصوص سرور آنان حسین ابن فاطمه علیها سلام ، در همراهی و پیروی از اصولی است که بنیاد ستم و رشد و پیدایش نظام یزیدی در جامعه انسانی را ناممکن میسازد. ملت ایران و جنبشهای آزادیخواه آن به درجه ای که بتواند به این هدف بزرگ یعنی استقرار حاکمیتی مردمی حقوق محور نزدیک شود، وفادار به ارزشها و حامل و حامی نهضت حسینی است. تلاش استراتژیک استعمار و ارتجاع به خصوص ارتحاع آخوندی بر این است تا این نهضت آگاهی بخش و آزادی بخش که بیان کننده آمال و آهداف عالیه انسانی است، را در بیراهه های جعلی خود از محتوا خالی سازد. و به همین خاطر آن را تبدیل به مجلس عزا و شیون و سینه زنی و روضه خوانی کرده است. و جای تأسف و تعجب در این است که بخشی از نیروها و اشخاص غیر حوزه ای نیز پیرو این سنت جاهلی هستند. زمانیکه خداوند در پیام خود اعلام میکند شهدا اموات نیستند و آنها در نزد پروردگارشان از روزی بزرگ برخوردارند، چگونه میتوان برای این رندگان تابلو شرف و شهامت در مقاومت بر علیه بیداد، مجلس عزا و نوحه سرائی ترتیب داد؟ آیا این شیوه یاد از شهیدان بیشتر بر مراد دشمنان و قاتلان آنها نیست؟ امروز نسل سبز بعد از حماسه نسل انقلاب، در مقاومت و قیام خود بر علیه ارتجاع آخوندیسم است که نهضت حسینی را بر پا میدارد و از آموزگار آن درس ایمان و مقاومت میاموزد. آنانیکه امروز در هر صحنه ای بر علیه نظام یزیدی ولایت مطلقه آخوندیسم به مبارزه و مقاومت برخاسته اند، حامیان و هواخواهان ایدئولوژیک نهضت حسینی هستند. به همین خاطر امروز نام و یاد حسین و وفادارن به مکتب او که همانا اسلام رهائی بخش است، در اقصی نقاط ایران و جهان با مقاومت هر چه بیشتر، یاد او را گرامی میدارند. در آغاز این نوشتار بر آیه ای از قرآن استناد کردیم که واجب است آیه بعدی این سوره را نیز به عنوان پایان کلام در یاد امام شهید و یارانش به آیه آغازین آن اضافه کنیم. فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾ به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏اند شادى مى‏كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‏شوند . با استناد به این ایات الهی است که امروز باید به جنبش مقاومت نسل دوم، یاد آور شد که با خلع سلاح ایدئولوژیک آخوندیسم قادر است ایران و ایرانی را فارغ از درد و رنج استبداد سازد. گرامیداشت نهضتی با معلمینی چون سرور آزادگان حسین شهید و زینیب کبرا بدون شک کاروان آزادی خواهی و عدالت طلبی مردم ایران را به منزل مقصود یعنی جامعه آزاد و آباد هدایت خواهد کرد. کسانیکه این نهضت بر خاسته از فطرت سالم و عدالت جوی بشری را با سانسور و شکنجه و زندان و اعدام، مانع میشوند، به زودی به بنیانگزار عقیدتی شان یزید و شمر و عبید الله ملحق خواهند شد.

سلام بر امام شهید و یاران و خاندانش سلام بر حسینیان زمان در هر میدان و سنگر مقاومت

ننگ ابدی بر قاتلان و سانسورچیان و تحریف کنندگان پیام امام شهید حسین علیه السلام

نهضت تشیع علوی —- آذرماه 1389 برابر با دسامبر 2010