بسم الله الرحمن الرحیم
وَالسَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ . و پيشگامان نخستين از مهاجران و انصار و كسانى كه با نيكوكارى از آنان پيروى كردند خدا از ايشان خشنود و آنان [نيز] از او خشنودند و براى آنان باغهايى آماده كرده كه از زير [درختان] آن نهرها روان است هميشه در آن جاودانهاند اين است همان كاميابى بزرگ .
سی و چهار سال از هجرت و شهادت معلم شهید انقلاب اسلامی ایران دکتر علی شریعتی میگذرد ، اما اندیشه ضد ارتجاعی او در بستر فرهنگ و مبارزه و سیاست، هزاران اندیشه ورز و مبارز را در طی سالیان قوت قلب و چراغ راه بوده است. معلم شهید نسل انقلاب بود ، و معلم نسل 18 تیر و سپس نسل سبز . با تدوین 35 جلد اثر که از جان بر آمده و لاجرم بر جانان تشنه آزادی و حاکمیت قسط شهد گوارائی بود. به خصوص نسلی که انقلاب مردمی اش را در تاراج قوم راهزنان دین و ایمان خلق می دید. و با تأسی به اندیشه آگاهی بخش و ازادیبخش او بود که در هر کوی وبرزن با حداقل امکانات در مقابل یورش ارتجاع آخوندیسم مقاومت را آغاز کرد. این مقاومت هر چند نا برابر و با تاکتیکهای نا کارآمد همراه بود اما، از چنان عمق و عظمت در ایثار و ایستادگی برخوردار بود که حتی سپاه دشمن را نیز در مقاطعی دچار شک و تردید و حتی خود زنی میکرد.و معلم شهید در سازماندهی این استراتژی تنها بود، و حتی مورد شماتت دوستان نزدیک ..اما به پیروی از امام و مولای خود علی اابن ابی طالب ، اعلام میکرد که اگر به مانند عین القضات شمع آجین هم شوم حسرت یک آخ را بر دل دشمن خواهم گذاشت. معلم از خطر خانمانسوز آخوندیسم و فقه ضد قرآنی او نسلهای مخاطب خویش را برحذر داشت، و این فقه صفوی – اموی را افشا کرد. به دنبال بنیانگذار نهضت رنسانس یا بازگشت به قرآن شهید در غربت جمال الدین اسد آبادی ، و همچنان علامه اقبال لاهوری، تنها راه بازیابی عزت و زندگی در آزادی و عدالت را ، در بازگشت به کتاب وحی و عمل به آموزه های آن میدانست. معلم شهید در مقاومت و مقابله با آخوندیسم حتی در بین دوستانش نیز تنها ماند. و بسیاری او را با شماتت متهم به تندروی کرده و بسیاری نیز از موضع انقلابی حرفه ای متهم به ایجاد مانع در مسیر پیوند جوانان به جنبشهای انقلابی حرفه ای… اما معلم شهید همه این شماتت ها و بی حرمتی ها را به جان خرید، و در رثای شهادت بنیانگذار کبیر محمد حنیف نژاد گفت( ای حنیفی که از تبار ابراهیم هستی و …. اندکی درنگ کن و به پیمانت و ایمانت بیندیش …. درنگ و اندیشیدن به ایمان و پیمان، بر شهید بنیانگذار و همراهانش ، به وضوح بیان میکرد که شجره خبیثه آخوندیسم با حمایت دولت کودتا و پول خمس و زکات و کمکهای اوقاف، خطری است ایدئولوژیک .. و نمیتوان به حمایت های مالی و یا فردی تعدادی از آنها دل خوش کرد. استحمار کهنه و نو در قاموس فرهنگنامه معلم شهید، تعبیر ویزه خود را داشت و ایندو در همراهی با هم بزرگترین آفت انقلابهای مردمی در منطقه و جهان بوده اند. اما سیر حوادث و تصرف رهبری یک انقلاب مردمی توسط آخوندیسم و نتایج برخاسته از حاکمیت سیاه آن، بسیاری را به عذر خواهی از معلم شهید و تأئید گفته هایش واداشت. اما تعجب و تحیر در اقوال و رفتار کسانی است که از موضع لائیک و یا همراهی با آخوندیسم، از معلم و راه و رسم او حمایت میکنند. راستی اندیشه آگاهی بخش و ضد ارتجاعی معلم شهید در 35 جلد اثر چه سنخیتی با اقوال و نوشتار این افراد و جریانها دارد؟ تز استراتژیک معلم شهید رهائی اسلام از زندان آخوندیسم بود، در صورتیکه مدعیان هواخواه او که بیشتر مقاطعه کار و راهنمای رژیم ولایت مطلقه بودند، بعد از جنایت و خیانت آخوندیسم در مدت 30 و اندی سال ، امروز این گرایشها در داخل و خارج مدعی( اسلام برای آخوند ) هستند. اسلام برای آخوند همان مصادره ای است که روشنفکران غرب به همراه سران کلیسا ، بعد از فاجعه پاپیسم در قرون وسطی انجام دادند. و تاریخ غرب و شرق در نقاط عطف خود گویای این حقیقت است که چنانچه سیاست از پشتوانه یک فلسفه اخلاقی محروم باشد ، صحنه سیاست تنازع قوا بر اصل قدرت محوری خواهد بود. سیاست تنها در زمانی قادر است در سازماندهی دولت و تشکیل حکومت حقوق محور باشد که از پشتوانه اخلاق برخوردار باشد. امروز بعد از آزموده شدن لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی در عرصه های مختلف،و نتایج حاصل از آن، تنها در مکتب انبیای توحیدی است که انسان شناسی فلسفی در ابعاد مختلف آن تشریح و تبیین شده است. اسلام شناسی قرآنی متکی بر مستدل ترین تبیین انسان شناسی فلسفی است. این تبیین را مرحوم مهندس بازرگان و طالقانی و در حوزه وسیعتر معلم شهید در 35 جلد اثر به روشنی و صراحت تدوین کرده اند. امروز نسل سبز به دنبال نسل انقلاب با اتکاء به دست آوردهای فوق الذکر است که با وجود انواع سرکوب و موانع در سالگردهای معلم شهید بازهم حسینیه ارشاد و مناطق اطراف آن را به میدان رزم حماسی با آخوندیسم تبدیل میکند. از این رو نهضت تشیع علوی ضمن تأکید و تصریح بر خواستهای استراتژیک نهضت بازگشت به قرآن، سازماندهی حاکمیتی دموکراتیک بر اصل شورا را تحقق حداقلی از وصیت معلمان نهضت بازگشت به قرآن میداند. گرامیداشت هجرت و شهادت معلم شهید در سی و چهارمین سالگرد او، باردیگر همه معتقدین و مبارزین راه ازادی را فرا میخواند تا گام نهائی را بردارند، و اسلام و ایران را از مصیبت رژیم ولایت مطلقه آخوندیسم فارغ سازند.
سلام بر معلم شهید دکتر علی شریعتی سلام بر شهدای راه آزادی
نابود باد رژیم ضد جمهوری و ضد اسلامی ولایت مطلقه آخوندیسم پیش به سوی استقرار دموکراسی توحیدی در ایران زمین
نهضت تشیع علوی خرداد 1390 برابر با جون 2011